SupportTicketPlatform

Uit Limesco Wiki
Versie door SjorsK (overleg | bijdragen) op 10 mrt 2012 om 23:01 (Lange Termijn Concept)
Ga naar: navigatie, zoeken

Work in process

In house software

Het probleem met "reguliere" ticket systemen is dat deze "te gesloten" zijn en hierdoor het lastig is om de community bij problemen te betrekken. Daarom wil de commissie een nieuw open community gebaseerde ticket systeem ontwikkelen.

Lange Termijn Concept

De desbetreffende software werkt via "Userlevels" je kan "punten" verdienen door tickets af te ronden. Als men genoeg punten heeft verzameld kan men in het systeem een "Level omhoog" gaan en toegang krijgen tot complexere tickets. Daarnaast zal het systeem doormiddel van statistieken ook goede vrijwilligers belonen met meer mogelijkheden in het systeem en misschien zelfs via kortingen voor hun harde werk.

Hoe werken "Community" tickets?

  • Leden kunnen een ticket "Aannemen". Op het moment dat ze dit doen zijn ze verbonden aan de ticket totdat deze is opgelost of het lid de ticket opgeeft. als leden besluiten de ticket "op te geven" zal het systeem een hogere complexiteit aan de ticket geven en het systeem zal deze tickets eerder toewijzen aan ervaren gebruikers.
  • Leden kunnen tickets niet "Cherry Picken" totdat ze meer "ervaren" zijn. Ze kunnen uiteraard wel tickets "afwijzen" als ze hier geen goede contributie aan kunnen geven. Dit is om misbruik van het systeem te voorkomen(voorbeeld: Pietje maakt tickets aan, klaasje lost deze op. Vervolgens maakt pietje weer tickets weer aan en klaasje pakt deze op. Op deze manier in het theoretisch gezien mogelijk om "vals te spelen" en dus beloond word door vals te spelen). Ervaren leden kunnen wel cherry-picken.
  • Een klant kan kiezen of het lid dat de ticket in behandeling heeft het probleem heeft opgelost, als dit het geval is dan zal het lid "punten" krijgen.
  • Een klant kan kiezen of hij/zij niet meer wilt dat de ticket door de momentele lid "behandeld" word.
  • Een klant kan een geld-gebaseerde "bounty" op een ticket zetten. Deze tickets zijn door iedereen te cherry-picken.
  • Gesloten tickets worden publiek toegankelijk zodat andere leden van de oplossing kunnen leren.

Moderators

Gezien het systeem "fraudegevoelig" is zal deze gemonitored worden door handmatig gekozen ervaren gebruikers.

  • De moderators kunnen in geval van nood kiezen het "Userlevel" van gebruikers te verlagen
  • Mogelijkheden om functionaliteiten als "Cherrypicking", "Antwoorden op tickets", "Tickets aanmaken" te verwijderen op individueel niveau
  • In geval van misbruik van moderator-rechten kunnen moderator rechten verwijderd worden.
  • Mogelijkheid om antwoorden op tickets te monitoren voordat de klant deze ziet(Per-user base).


Ondersteund de volgende ticket types

  • Community Tickets.
  • Privé Tickets.