SIM werkt niet

Uit Limesco Wiki
Versie door Peter van der Veeken (overleg | bijdragen) op 26 mei 2015 om 10:39 (Handmatige activatie geprobeerd?)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken

Werkt je SIM niet? Kan je niet bellen, niet sms'en en niet internetten? Doorloop dan onderstaande stappen.


Net ontvangen?

Als je de SIM net hebt ontvangen, kan het zijn dat de activering nog loopt. Meestal loopt de activering sneller dan de postbode van PostNL, maar soms wint de postbode. Wacht nog even twee werkdagen. Werkt het dan nog niet? Dan hebben wij waarschijnlijk iets fout gedaan.

Vandaag portering?

Porteer je je nummer? Check even of die portering vandaag plaatsvindt. Hier hebben we over gemaild. Als de andere partij meewerkt, kan een portering binnen een uur rond zijn. In uitzonderlijke gevallen duurt dit tot een halve dag. Werkt de boel een dag na portering nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

In het buitenland?

Ben je in het buitenland en verbindt je SIM niet automatisch met een buitenlandse partner? Probeer dit dan handmatig te forceren. Lees de stappen op de pagina buitenland.

Handmatige activatie geprobeerd?

Mocht je SIM het netwerk niet kunnen vinden, probeer dit dan handmatig af te dwingen. Kies op je telefoon de instelling "handmatig naar netwerken zoeken".

Android

Op een Android telefoon ga je hiervoor naar "instellingen", klik op "Meer netwerken" en vervolgens op "Mobiele netwerken" of "Mobiele operators". Wanneer je klikt op "Netwerkoperators" zoekt hij netwerken in de buurt. Selecteer hier het netwerk "Limesco" en herstart je toestel.

iPhone

Op een iPhone, klik op "instellingen", klik op "aanbieder", schakel "automatisch" uit, selecteer het netwerk "Limesco" en herstart je toestel.

Support

Bovenstaande heeft niet geholpen? Doe dan het volgende.

  • Misschien kunnen mensen op IRC je verder helpen.
  • Stuur een mail naar support@limesco.nl met de volgende informatie.
    • Wat werkt niet? Bellen, gebeld worden, sms'en, sms ontvangen, data verbruiken, of een combinatie van deze?
    • Heb je de SIM in een ander toestel geprobeerd? Zijn de problemen hetzelfde of anders in een ander toestel? Welke twee toestellen heb je gebruikt?
    • Benoem dat je de stappen op deze pagina reeds geprobeerd hebt.
  • Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons!