buitenland: verschil tussen versies
(link naar beschikbaarheid) |
(→Telefoon verbindt niet automatisch met buitenlands netwerk) |
||
Regel 9: | Regel 9: | ||
= Telefoon verbindt niet automatisch met buitenlands netwerk = | = Telefoon verbindt niet automatisch met buitenlands netwerk = | ||
Vaak staat je telefoon standaard op "automatisch verbinden met het beste netwerk". Als dit niet zo is, zet de instelling dan op automatisch, geef je telefoon een herstart en kijk of de boel werkt. Werkt dit niet? Verbindt dan één voor één met de beschikbare netwerken gevolgd door een herstart en kijk of alles werkt. Werken alle netwerken niet? Mail dan [mailto:support@limesco.nl support@limesco.nl] en vermeld nadrukkelijk dat je bovenstaande geprobeerd hebt en met welke netwerken je hebt geprobeerd te verbinden. | Vaak staat je telefoon standaard op "automatisch verbinden met het beste netwerk". Als dit niet zo is, zet de instelling dan op automatisch, geef je telefoon een herstart en kijk of de boel werkt. Werkt dit niet? Verbindt dan één voor één met de beschikbare netwerken gevolgd door een herstart en kijk of alles werkt. Werken alle netwerken niet? Mail dan [mailto:support@limesco.nl support@limesco.nl] en vermeld nadrukkelijk dat je bovenstaande geprobeerd hebt en met welke netwerken je hebt geprobeerd te verbinden. | ||
+ | |||
+ | ==Android== | ||
+ | Op een Android telefoon ga je hiervoor naar "instellingen", klik op "Meer netwerken" en vervolgens op "Mobiele netwerken" of "Mobiele operators". Wanneer je klikt op "Netwerkoperators" zoekt hij netwerken in de buurt. Probeer de eerste optie, herstart je toestel en kijk of de SIM werkt. Zo nee, probeer de tweede optie en zo verder. | ||
+ | |||
+ | ==iPhone== | ||
+ | Op een iPhone, klik op "instellingen", klik op "aanbieder", schakel "automatisch" uit, selecteer het eerste netwerk en herstart je toestel. Kijk of de SIM nu werkt. Zo niet, kies het tweede netwerk, en zo verder. |
Huidige versie van 9 mei 2016 om 17:21
Heb je problemen met bellen, sms'en of internetten in het buitenland? Check dan de volgende zaken.
Inhoud
Je bevindt je in een land waar Limesco niet kan leveren
Limesco werkt in bijna alle landen ter wereld, maar helaas niet overal. Kijk op de pagina beschikbaarheid of je gebruik kan maken van Limesco.
Roaming staat uit
Roaming is alle verbruik via zendmasten buiten Nederland, dus niet alleen internet, maar ook bellen en sms. Hoewel sommige telefoons deze term soms onjuist gebruiken, kan het dus zijn dat roaming uit staat en je daardoor ook niet kan bellen en sms'en. Check de instellingen van je telefoon hierop.
Telefoon verbindt niet automatisch met buitenlands netwerk
Vaak staat je telefoon standaard op "automatisch verbinden met het beste netwerk". Als dit niet zo is, zet de instelling dan op automatisch, geef je telefoon een herstart en kijk of de boel werkt. Werkt dit niet? Verbindt dan één voor één met de beschikbare netwerken gevolgd door een herstart en kijk of alles werkt. Werken alle netwerken niet? Mail dan support@limesco.nl en vermeld nadrukkelijk dat je bovenstaande geprobeerd hebt en met welke netwerken je hebt geprobeerd te verbinden.
Android
Op een Android telefoon ga je hiervoor naar "instellingen", klik op "Meer netwerken" en vervolgens op "Mobiele netwerken" of "Mobiele operators". Wanneer je klikt op "Netwerkoperators" zoekt hij netwerken in de buurt. Probeer de eerste optie, herstart je toestel en kijk of de SIM werkt. Zo nee, probeer de tweede optie en zo verder.
iPhone
Op een iPhone, klik op "instellingen", klik op "aanbieder", schakel "automatisch" uit, selecteer het eerste netwerk en herstart je toestel. Kijk of de SIM nu werkt. Zo niet, kies het tweede netwerk, en zo verder.