Huisstijl/Request for proposal: verschil tussen versies

Uit Limesco Wiki
Ga naar: navigatie, zoeken
k (Zoals mrngm aankaartte: ontwerpster is ook goed)
(Limesco-huisstjil: Request for proposal: Verduidelijking, verwerking van Quis' kritiek)
Regel 18: Regel 18:
 
----
 
----
  
== Limesco-huisstjil: Request for proposal ==
+
== Design voor Limesco-huisstijl ==
  
 
Limesco is een nieuwe virtuele mobiele operator die zich richt op IT-specialisten (beveiligingsexperts, software-ontwikkelaars, etc). Door het aanbieden van voor Nederland unieke, bijzondere diensten die het tweaken van de eigen mobiele aansluiting toelaten, probeert Limesco zich apart te zetten van alle andere mobiele operators in Nederland. Daarnaast hebben we openheid, transparantie en vrije keuze van diensten hoog in het vaandel staan.
 
Limesco is een nieuwe virtuele mobiele operator die zich richt op IT-specialisten (beveiligingsexperts, software-ontwikkelaars, etc). Door het aanbieden van voor Nederland unieke, bijzondere diensten die het tweaken van de eigen mobiele aansluiting toelaten, probeert Limesco zich apart te zetten van alle andere mobiele operators in Nederland. Daarnaast hebben we openheid, transparantie en vrije keuze van diensten hoog in het vaandel staan.
Regel 24: Regel 24:
 
Het imago dat Limesco in haar huisstijl wil uitstralen is fris, eerlijk en open, rebels, tegen de gevestigde orde. Op het moment zijn de kleuren frisgroen en zilvergrijs; ongeveer die twee kleuren zijn het enige dat we aan de huisstijl graag zouden willen houden.  Een voorbeeld van het gebruik van Limesco's huidige huisstijl, in allerhaast ontwikkeld door de oprichters die er geen verstand van hebben, is [https://limesco.org/wordpress/wp-content/uploads/2012/04/aandeelhouders.pdf hier] te zien.
 
Het imago dat Limesco in haar huisstijl wil uitstralen is fris, eerlijk en open, rebels, tegen de gevestigde orde. Op het moment zijn de kleuren frisgroen en zilvergrijs; ongeveer die twee kleuren zijn het enige dat we aan de huisstijl graag zouden willen houden.  Een voorbeeld van het gebruik van Limesco's huidige huisstijl, in allerhaast ontwikkeld door de oprichters die er geen verstand van hebben, is [https://limesco.org/wordpress/wp-content/uploads/2012/04/aandeelhouders.pdf hier] te zien.
  
Wij zoeken nu een nieuwe, consistente, frisse huisstijl waar we onze uitingen naar de huidige en nieuwe leden en partners in kunnen vormgeven. Voor deze Request for Proposal zijn wij op zoek naar een voorstel voor:
+
Wij zoeken nu een nieuwe, consistente, frisse huisstijl waar we onze uitingen naar de huidige en nieuwe leden en partners in kunnen vormgeven. Om de juiste partner te vinden om de huisstijl verder mee te ontwikkelen, vragen wij u om een eerste voorstel voor een design van (meerdere uit):
  
 
* Een logo,
 
* Een logo,
Regel 32: Regel 32:
 
* Een SIM-kaart in creditcardgrootte-omhulsel, zoals op http://en.wikipedia.org/wiki/File:Thuraya_sim.jpeg.
 
* Een SIM-kaart in creditcardgrootte-omhulsel, zoals op http://en.wikipedia.org/wiki/File:Thuraya_sim.jpeg.
  
Wij zouden graag van u designvoorstellen voor bovenstaande zaken ontvangen, samen met een offerte voor het uitwerken van de designs met daarop deadlines en prijzen. Deze request for proposal wordt verzonden naar verschillende designbedrijven en -freelancers, dus een goed eerste voorstel is erg belangrijk. Na het behalen van de RFP zullen er nog andere zaken worden ontworpen; daarover zullen we t.z.t. contact hebben.
+
Wij zouden graag van u designvoorstellen voor bovenstaande zaken ontvangen, samen met een offerte voor het uitwerken van de designs met daarbij ontwikkeltijd en prijzen. Deze "request for proposal" wordt verzonden naar verschillende designbedrijven en -freelancers, dus een goed eerste voorstel is erg belangrijk. Nadat een design gekozen is, zullen wij nog vragen andere zaken te ontwerpen; daarover zullen we t.z.t. contact hebben.
  
 
Onze voorkeur gaat uit naar een ontwerp(st)er die niet al goed gevestigd is, maar wel kan laten zien dat hij/zij onze doelgroep begrijpt. Wij laten ons graag verrassen. Indien er niemand duidelijk de meeste waarde levert, kiezen wij de goedkoopste aanbieding van acceptabele kwaliteit.
 
Onze voorkeur gaat uit naar een ontwerp(st)er die niet al goed gevestigd is, maar wel kan laten zien dat hij/zij onze doelgroep begrijpt. Wij laten ons graag verrassen. Indien er niemand duidelijk de meeste waarde levert, kiezen wij de goedkoopste aanbieding van acceptabele kwaliteit.
  
Deze RFP wordt verzonden op 11 juni 2012. Vragen en niet-verplichte aankondigingen van deelname kunnen verzonden worden tot 18 juni; vragen zullen vóór 20 juni worden beantwoord. De deadline voor uiteindelijke designs is 25 juni, tenzij eerder met een individuele partij een andere datum is overeengekomen. Op 30 juni willen wij één huisstijl of enkele finalisten hebben uitgekozen voor verdere uitwerking.
+
Deze request for proposal wordt verzonden op 11 juni 2012. Vragen en (niet-verplichte) aankondigingen van deelname kunnen verzonden worden tot 18 juni; vragen zullen vóór 20 juni worden beantwoord. De deadline voor uiteindelijke designs is 25 juni, tenzij eerder met een individuele partij een andere datum is overeengekomen. Op 30 juni willen wij één huisstijl of enkele finalisten hebben uitgekozen voor verdere uitwerking.
  
Vragen over deze RFP kunnen gestuurd worden naar %% Voeg hier Sjors' e-mailadres in %%. De uiteindelijke voorstellen kunnen ook naar dat e-mailadres gestuurd worden, of via brief naar:
+
Vragen kunnen gestuurd worden naar %% Voeg hier Sjors' e-mailadres in %%. De uiteindelijke voorstellen kunnen ook naar dat e-mailadres gestuurd worden, of via brief naar:
  
 
%% Voeg hier Sjors' adres in %%
 
%% Voeg hier Sjors' adres in %%

Versie van 11 jun 2012 om 13:45

Deze Request for Proposal (RFP) wordt verzonden naar verschillende designbedrijven en -freelancers met de vraag een (aantal) voorstel(len) voor een huisstijl van Limesco te doen. Zo kunnen we een goede keuze maken welke designs we het mooist vinden, in plaats van ons te committen aan een specifiek bedrijf.

Deze RFP wordt verzonden aan de volgende bedrijven en freelancers:

  • http://www.puppetbrain.com/
    • Met dank aan Ka Kin Cheung
  • http://www.benzai.nl/
    • Met dank aan Ka Kin Cheung
  • http://www.adversa.nl/ Contactpersoon: Frank Rikken
    • Met dank aan Matthijs Tempels; heeft al ervaring met styling voor mobiele operators
  • http://www.blikvormgeving.nl/ Contactpersoon: Erik Olde Nijhuis
    • Met dank aan Erwin Kooi
  • De vriendin van Nils Vogels
    • Met dank aan de vriend van de vriendin van Nils Vogels
  • Andere designbedrijven in Nederland, eventueel België of Duitsland
    • We willen op een afstand zitten waardoor we eventueel langs kunnen gaan.

Design voor Limesco-huisstijl

Limesco is een nieuwe virtuele mobiele operator die zich richt op IT-specialisten (beveiligingsexperts, software-ontwikkelaars, etc). Door het aanbieden van voor Nederland unieke, bijzondere diensten die het tweaken van de eigen mobiele aansluiting toelaten, probeert Limesco zich apart te zetten van alle andere mobiele operators in Nederland. Daarnaast hebben we openheid, transparantie en vrije keuze van diensten hoog in het vaandel staan.

Het imago dat Limesco in haar huisstijl wil uitstralen is fris, eerlijk en open, rebels, tegen de gevestigde orde. Op het moment zijn de kleuren frisgroen en zilvergrijs; ongeveer die twee kleuren zijn het enige dat we aan de huisstijl graag zouden willen houden. Een voorbeeld van het gebruik van Limesco's huidige huisstijl, in allerhaast ontwikkeld door de oprichters die er geen verstand van hebben, is hier te zien.

Wij zoeken nu een nieuwe, consistente, frisse huisstijl waar we onze uitingen naar de huidige en nieuwe leden en partners in kunnen vormgeven. Om de juiste partner te vinden om de huisstijl verder mee te ontwikkelen, vragen wij u om een eerste voorstel voor een design van (meerdere uit):

Wij zouden graag van u designvoorstellen voor bovenstaande zaken ontvangen, samen met een offerte voor het uitwerken van de designs met daarbij ontwikkeltijd en prijzen. Deze "request for proposal" wordt verzonden naar verschillende designbedrijven en -freelancers, dus een goed eerste voorstel is erg belangrijk. Nadat een design gekozen is, zullen wij nog vragen andere zaken te ontwerpen; daarover zullen we t.z.t. contact hebben.

Onze voorkeur gaat uit naar een ontwerp(st)er die niet al goed gevestigd is, maar wel kan laten zien dat hij/zij onze doelgroep begrijpt. Wij laten ons graag verrassen. Indien er niemand duidelijk de meeste waarde levert, kiezen wij de goedkoopste aanbieding van acceptabele kwaliteit.

Deze request for proposal wordt verzonden op 11 juni 2012. Vragen en (niet-verplichte) aankondigingen van deelname kunnen verzonden worden tot 18 juni; vragen zullen vóór 20 juni worden beantwoord. De deadline voor uiteindelijke designs is 25 juni, tenzij eerder met een individuele partij een andere datum is overeengekomen. Op 30 juni willen wij één huisstijl of enkele finalisten hebben uitgekozen voor verdere uitwerking.

Vragen kunnen gestuurd worden naar %% Voeg hier Sjors' e-mailadres in %%. De uiteindelijke voorstellen kunnen ook naar dat e-mailadres gestuurd worden, of via brief naar:

%% Voeg hier Sjors' adres in %%