FAQ

Uit Limesco Wiki
Versie door Phedny (overleg | bijdragen) op 21 jan 2012 om 02:46
Ga naar: navigatie, zoeken

Vragen

Vragen (en straks hopenlijk ook antwoorden) met betrekking tot verschillende aspecten van Limesco. Deze pagina zou als bron kunnen dienen voor de FAQ maar is ook bedoeld om onder leden en bestuur verheldering te kunnen brengen.

Organisatorisch

Hoe zijn de verschillende verantwoordelijkheden binnen Limesco verdeeld?

Wordt het beheer van mijn abbonement (oa. telefoonnummer) door de B.V. of de vereniging geregeld?

(In hoeverre) zijn bestuurders van de B.V. danwel de vereniging hoofdelijk aansprakelijk voor eventuele fouten?

Dienstverlening

Wat voor abonnementen zijn er straks beschikbaar?

Bij de start zal er gekozen kunnen worden uit drie abonnementen: een variant waar geen internet mogelijk is, een variant waar een 500 MB bundel geleverd wordt en een variant waar een 2000 MB bundel geleverd wordt. Deze bundels zijn steeds geldig voor een kalendermaand, ingaande op de eerste van de maand.

Naast de databundel kun je vervolgens bellen en SMS'en. Bellen wordt afgerekend per gesprek (een starttarief) en daarnaast per seconde dat het gesprek duurt. SMS'jes worden afgerekend per SMS. Deze bedragen hoeven niet uit een bundel te komen, dus je gooit aan het einde van de maand geen minuten en SMS'jes weg die nog in je bundel overgebleven zijn.

Wat gaan de verschillende abonnementen kosten?

Moet er voor spraak apart betaald worden, of wordt dit als data verrekend?

Op het moment dat jij ervoor kiest om met een applicatie vanaf je telefoon of notebook VoIP te doen, wordt dit als data geteld. Wat Limesco betreft is er dan gewoon internetverkeer dat doorgegeven moet worden. Ga je bellen met de ouderwetse belfunctie van je telefoon (dus circuitgeschakeld over GSM of UMTS), dan zul je een starttarief en een bedrag per seconde betalen.

Moet ik voor SMS'jes apart betalen?

Techniek

Kan ik mijn Asterisk PBX op Limesco aansluiten?

Komt er een API om mijn abonnement te beheren?

Hoe wordt een eventuele API vastgesteld?

Administratief

Wie gaat er straks de rekening sturen?

Waar kan ik terecht met onenigheid over mijn facturen?

Hoe worden klachten afgehandeld?