Use cases informatiesysteem
Deze pagina beschrijft use cases voor gebruikers waar het informatiesysteem in moet voorzien.
Inhoud
- 1 Aanvragen nieuwe SIM-kaart
- 2 Aanvragen SIM-kaart op bestaande account
- 3 Opvragen persoonsgegevens bestaande account
- 4 Wijzigen persoonsgegevens bestaande account
- 5 Ontvangen laatste factuur
- 6 Opvragen van oudere facturen
- 7 Opvragen van verwerkte betalingen
- 8 Betalen van openstaande factuur middels iDeal
- 9 Betalen van openstaande factuur middels bankoverschrijving
- 10 Toestemming verlenen voor automatische incasso
- 11 Toestemming intrekken voor automatische incasso
- 12 Inzien gespreksgegevens
- 13 Schakelen tussen OOTB en DIY
- 14 Voor DIY: wijzigen SIP-instellingen
- 15 Aanpassen internetbundel
Aanvragen nieuwe SIM-kaart
Aanvragen SIM-kaart op bestaande account
Opvragen persoonsgegevens bestaande account
Wijzigen persoonsgegevens bestaande account
Ontvangen laatste factuur
- De gebruiker ontvangt een e-mail met:
- Een PDF-bestand als bijlage met (regels met een hoogte van 0 euro worden niet opgenomen):
- Voor elke in deze maand geactiveerde SIM-kaart de activatiekosten
- Voor elke actieve SIM-kaart de abonnementskosten
- Voor elke actieve SIM-kaart de gebruikskosten voor bellen, SMS en internet
- Voor elke actieve SIM-kaart de bijdrage vaste kosten Limesco
- De bijdrage aan innovatieprojecten van Limesco
- De verschuldigde BTW m.b.t. deze factuur
- Het totaalbedrag excl. BTW
- Het totaalbedrag incl. BTW
- Indien voor deze gebruiker ingeschakeld, een bestand als bijlage met gedetailleerde gebruiksinformatie
- Een link waarmee de gebruiker via iDeal de factuur kan betalen
- Instructies waarmee de gebruiker via een bankoverschrijving de factuur kan betalen
- Indien automatisch incasso's voor deze gebruiker ingeschakeld, de datum waarop de incasso zal plaatsvinden
- Contactgegevens waar de gebruiker terecht kan met vragen of klachten over deze factuur
- Een PDF-bestand als bijlage met (regels met een hoogte van 0 euro worden niet opgenomen):
Opvragen van oudere facturen
Deze gebruiker heeft aangegeven dat facturen online bewaard moeten worden
- Gebruiker logt in op de portal
- Gebruiker kiest "Administratie"
- De gebruiker kiest "Geschiedenis van facturen"
- Er wordt een overzicht getoond van facturen voor deze gebruiker, met voor elke factuur
- Het factuurnummer
- De factuurdatum
- Het totaalbedrag van de factuur
- De status van de betaling
- Indien de factuur betaald is, de gebruikte betaalwijze
- Een link naar de factuur in PDF-formaat
Deze gebruiker heeft aangegeven dat facturen niet online bewaard mogen worden
- Gebruiker logt in op de portal
- Gebruiker kiest "Administratie"
- De gebruiker kiest "Geschiedenis van facturen"
- Er verschijnt een melding dat facturen niet online beschikbaar zijn
- Bij deze melding is een link opgenomen naar de pagina "Mijn persoonlijke gegevens opvragen"
== Wisselen tussen "facturen online bewaren" en "facturen niet online bewaren"
- Gebruiker logt in op de portal
- Gebruiker kiest "Wijzigen accountgegevens"
- Gebruiker kiest "Online beschikbaarheid van gegevens"
- Een van de getoonde instellingen is "Facturen online bewaren", met de opties:
- Geen facturen online bewaren
- Alle facturen online bewaren
- De laatste X facturen online bewaren; waarbij X een invoerveld is
- De huidige waarde voor deze instelling wordt getoond
- De gebruiker selecteert de gewenste optie en klikt op "Opslaan"
- Er verschijnt een melding met de mededeling dat deze wijziging via e-mail bevestigd moet worden
- Gebruiker ontvangt een e-mail met daarin een link om de wijziging te bevestigen
- Gebruiker klikt op de link in deze e-mail
- Er verschijnt een pagina met de mededeling dat de wijziging in gang wordt gezet en dat dit enkele dagen kan duren
- Zodra de wijziging is doorgevoerd, ontvangt de gebruiker een bevestiging per e-mail
Opvragen van verwerkte betalingen
Betalen van openstaande factuur middels iDeal
- In e-mail met factuur klikt de gebruiker op de link "Betalen"
- Er verschijnt een scherm waar het totaalbedrag en factuurnummer wordt getoond en waar wordt gevraagd een bank te kiezen
- De gebruiker selecteert zijn bank en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van zijn bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Na het afronden van de betaling verschijnt een scherm waarin wordt gemeld dat de betaling is afgerond
- De gebruiker ontvangt en e-mail met een bevestiging van de betaling
Betalen van openstaande factuur middels bankoverschrijving
- In e-mail met factuur wordt informatie getoond om de betaling uit te voeren:
- Totaalbedrag
- Betaalkenmerk
- Bankrekening en tenaamstelling
- Gebruiker geeft zijn bank opdracht het totaalbedrag over te maken naar de rekening en neemt het betaalkenmerk op in de omschrijving
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling zodra de betaling is ontvangen
Toestemming verlenen voor automatische incasso
Wanneer er geen openstaande facturen zijn
- Gebruiker logt in op de portal
- Gebruiker selecteert "Wijzigen accountgegevens"
- Gebruiker kiest de optie "Automatische incasso activeren"
- Er wordt een instructie getoond over automatisch incasso's, inclusief mogelijkheid om direct een vraag te stellen hierover
- Wanneer gebruiker de instructie begrijpt, kiest hij voor "Betaling uitvoeren"
- Er wordt een factuur aangemaakt met alleen de kosten van het abonnement van de eerstvolgende maand en deze factuur wordt getoond
- De gebruiker selecteert zijn bank in de lijst van banken en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van de bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Nadat de gebruiker terugkeert in de portal, wordt getoond dat de betaling is voltooid
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling
- Na enkele dagen ontvangt de gebruiker een e-mail met de bevestiging dat de automatische incasso is ingeschakeld
- Wanneer de factuur voor de volgende maand wordt gegenereerd, worden de kosten van het abonnement niet meegenomen, omdat deze reeds zijn betaald
Wanneer er een openstaande factuur is
- In e-mail met factuur klikt de gebruiker op de link "Betalen"
- Er verschijnt een scherm waar het totaalbedrag en factuurnummer wordt getoond en waar wordt gevraagd een bank te kiezen
- De gebruiker plaats een vinkje in het vakje "In de toekomst alle facturen automatisch betalen middels automatische incasso"
- De gebruiker selecteert zijn bank en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van zijn bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Na het afronden van de betaling verschijnt een scherm waarin wordt gemeld dat de betaling is afgerond
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling
- Na enkele dagen ontvangt de gebruiker een e-mail met de bevestiging dat de automatische incasso is ingeschakeld
Toestemming intrekken voor automatische incasso
- Gebruiker logt in op de portal
- Gebruiker selecteert "Wijzigen accountgegevens"
- Gebruiker kiest de optie "Automatische incasso deactiveren"
- Er wordt een melding getoond dat facturen niet automatisch meer zullen worden geïncasseerd en de gebruiker verantwoordelijk zal zijn toekomstige facturen op tijd te betalen
- De gebruiker kiest voor "Deactiveren"
- Er wordt een bevestiging getoond dat de automatisch incasso is gedeactiveerd
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de automatische incasso is gedeactiveerd