Overleg:Huisstijl/Request for proposal
Ik zou in zo'n redelijk formeel verzoek geen onbekende afkortingen zoals RFP gebruiken, of uberhaubt de naam Request for proposal, omdat dat niet erg toegankelijk is.
Verder zou ik de brief beginnen met wat we willen, in plaats van wie we zijn. Het lijkt mij een goed idee daar ook duidelijk in te zetten dat we gewoon een voorbeeldje willen zien want dat komt nog niet duidelijk uit de huidige brief naar voren als je de term RFP negeert/niet snapt.
Is IT-specialisten (beveiligingsexperts, software-ontwikkelaars, etc) een nuttige uitweiding?
Wij zoeken nu een nieuwe, consistente, frisse huisstijl
"frisse" is een (imo nutteloze) herhaling.
Willen we verder wel een frisse uitstraling vastleggen? Is dat niet iets wat zo'n designunit prima zelf zou kunnen bedenken?
Onze voorkeur gaat uit naar een ontwerp(st)er die niet al goed gevestigd is, maar wel kan laten zien dat hij/zij onze doelgroep begrijpt. Wij laten ons graag verrassen. Indien er niemand duidelijk de meeste waarde levert, kiezen wij de goedkoopste aanbieding van acceptabele kwaliteit.
Wil je dat serieus in de brief naar die bedrijven zetten?
Deze RFP wordt verzonden op 11 juni 2012. Vragen en niet-verplichte aankondigingen van deelname kunnen verzonden worden tot 18 juni; vragen zullen vóór 20 juni worden beantwoord. De deadline voor uiteindelijke designs is 25 juni, tenzij eerder met een individuele partij een andere datum is overeengekomen. Op 30 juni willen wij één huisstijl of enkele finalisten hebben uitgekozen voor verdere uitwerking.
Is "25 juni is de deadline" niet voldoende om naar de bedrijven op te sturen? (Het is echt niet relevant dat ze hun vragen voor 18 juni moeten sturen en voor de 20e hun antwoord krijgen. Ze kunnen die vragen later ook nog bedenken.
Quis 11 jun 2012 00:21 (CEST)