Use cases informatiesysteem
Deze pagina beschrijft use cases voor gebruikers waar het informatiesysteem in moet voorzien.
Inhoud
- 1 Aanvragen nieuwe SIM-kaart
- 2 Aanvragen SIM-kaart op bestaande account
- 3 Opvragen persoonsgegevens bestaande account
- 4 Wijzigen persoonsgegevens bestaande account
- 5 Ontvangen laatste factuur
- 6 Opvragen van oudere facturen
- 7 Opvragen van verwerkte betalingen
- 8 Betalen van openstaande factuur middels iDeal
- 9 Betalen van openstaande factuur middels bankoverschrijving
- 10 Toestemming verlenen voor automatische incasso
- 11 Toestemming intrekken voor automatische incasso
- 12 Inzien gespreksgegevens
- 13 Schakelen tussen OOTB en DIY
- 14 Voor DIY: wijzigen SIP-instellingen
- 15 Aanpassen internetbundel
Aanvragen nieuwe SIM-kaart
Aanvragen SIM-kaart op bestaande account
Opvragen persoonsgegevens bestaande account
Wijzigen persoonsgegevens bestaande account
Ontvangen laatste factuur
Opvragen van oudere facturen
Opvragen van verwerkte betalingen
Betalen van openstaande factuur middels iDeal
- In e-mail met factuur klikt de gebruiker op de link "Betalen"
- Er verschijnt een scherm waar het totaalbedrag en factuurnummer wordt getoond en waar wordt gevraagd een bank te kiezen
- De gebruiker selecteert zijn bank en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van zijn bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Na het afronden van de betaling verschijnt een scherm waarin wordt gemeld dat de betaling is afgerond
- De gebruiker ontvangt en e-mail met een bevestiging van de betaling
Betalen van openstaande factuur middels bankoverschrijving
- In e-mail met factuur wordt informatie getoond om de betaling uit te voeren:
- Totaalbedrag
- Betaalkenmerk
- Bankrekening en tenaamstelling
- Gebruiker geeft zijn bank opdracht het totaalbedrag over te maken naar de rekening en neemt het betaalkenmerk op in de omschrijving
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling zodra de betaling is ontvangen
Toestemming verlenen voor automatische incasso
Wanneer er geen openstaande facturen zijn
- Gebruiker logt in op de portal
- Gebruiker selecteert "Wijzigen accountgegevens"
- Gebruiker kiest de optie "Automatische incasso activeren"
- Er wordt een instructie getoond over automatisch incasso's, inclusief mogelijkheid om direct een vraag te stellen hierover
- Wanneer gebruiker de instructie begrijpt, kiest hij voor "Betaling uitvoeren"
- Er wordt een factuur aangemaakt met alleen de kosten van het abonnement van de eerstvolgende maand en deze factuur wordt getoond
- De gebruiker selecteert zijn bank in de lijst van banken en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van de bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Nadat de gebruiker terugkeert in de portal, wordt getoond dat de betaling is voltooid
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling
- Na enkele dagen ontvangt de gebruiker een e-mail met de bevestiging dat de automatische incasso is ingeschakeld
- Wanneer de factuur voor de volgende maand wordt gegenereerd, worden de kosten van het abonnement niet meegenomen, omdat deze reeds zijn betaald
Wanneer er een openstaande factuur is
- In e-mail met factuur klikt de gebruiker op de link "Betalen"
- Er verschijnt een scherm waar het totaalbedrag en factuurnummer wordt getoond en waar wordt gevraagd een bank te kiezen
- De gebruiker plaats een vinkje in het vakje "In de toekomst alle facturen automatisch betalen middels automatische incasso"
- De gebruiker selecteert zijn bank en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van zijn bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Na het afronden van de betaling verschijnt een scherm waarin wordt gemeld dat de betaling is afgerond
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling
- Na enkele dagen ontvangt de gebruiker een e-mail met de bevestiging dat de automatische incasso is ingeschakeld