FAQ
Vragen
Vragen en antwoorden met betrekking tot verschillende aspecten van Limesco.
Organisatorisch
Hoe zijn de verschillende verantwoordelijkheden binnen Limesco verdeeld?
Op dit moment wordt de dienst geleverd door Limesco B.V. Hieronder vallen o.a. de SIM-kaarten, facturatie en support. De technische infrastructuur wordt geleverd door SpeakUp B.V.
Dienstverlening
Wat voor abonnementen zijn er beschikbaar?
Je kan kiezen uit twee keer drie abonnementsvormen. Je kan kiezen voor een DIY-abbo en een OotB-abbo. Vervolgens kan je kiezen voor een variant zonder internet, een variant waar een 500 MB bundel geleverd wordt en een variant waar een 2000 MB bundel geleverd wordt. Deze bundels zijn steeds geldig voor een kalendermaand, ingaande op de eerste van de maand.
Naast de databundel kun je vervolgens bellen en SMS'en. Bellen wordt afgerekend per gesprek (een starttarief) en daarnaast per seconde dat het gesprek duurt. SMS'jes worden afgerekend per SMS. Deze bedragen hoeven niet uit een bundel te komen, dus je gooit aan het einde van de maand nooit minuten en SMS'jes weg.
Wat gaan de verschillende abonnementen kosten?
Zie voor meer informatie de tarievenpagina.
Moet er voor spraak apart betaald worden, of wordt dit als data verrekend?
Op het moment dat jij ervoor kiest om met een applicatie vanaf je telefoon of notebook VoIP te doen, wordt dit als data geteld. Wat Limesco betreft is er dan gewoon internetverkeer dat doorgegeven moet worden. Ga je bellen met de gewone belfunctie van je telefoon (dus circuitgeschakeld over GSM of UMTS), dan zul je een starttarief en een bedrag per seconde betalen.
Moet ik voor SMS'jes apart betalen?
Ja. Er zijn geen maandelijkse bundels waarmee je automatisch een aantal SMS'jes krijgt. Bij Limesco worden SMS'jes per stuk afgerekend, dus je betaalt ook nooit voor weggegooide SMS'jes als je een bundel niet opmaakt.
Techniek
Kan ik mijn Asterisk PBX op Limesco aansluiten?
Ja dat kan, neem hiervoor een DIY-abbo.
Komt er een API om mijn abonnement te beheren?
We zijn op dit moment bezig met het administratiesysteem en de daarbij horende REST API.
Hoe wordt een eventuele API vastgesteld?
Zie REST API en Informatiestromen
Wie verzorgt de IP(v4/v6)-connectiviteit?
In eerste instantie zal dit volledige via T-Mobile lopen. Eén van de ideeën is om zelf een GGSN te gaan bouwen, zodat we in de toekomst meer invloed kunnen uitoefenen hierop. Om dat te gaan doen is wel tijd en geld nodig, op het moment wordt hier niets mee gedaan.
Is het ook mogelijk voor derden om IP-connectiviteit te leveren op het platform?
Wanneer we een eigen GGSN hebben, zal dat hopelijk kunnen. In het meest extreme geval zou je zelf connectiviteit kunnen leveren, zodat je rechtstreeks in een thuis- of bedrijfsnetwerk terechtkomt. Zolang we geen eigen GGSN hebben, wordt connectiviteit echter door T-Mobile geregeld.
Administratief
Waar kan ik terecht met onenigheid over mijn facturen?
Bij Limesco B.V. via support@limesco.nl
Hoe worden klachten afgehandeld?
Vragen en klachten kunnen altijd naar support@limesco.nl. Daarnaast doen we ons best om te reageren op IRC, Facebook, Twitter, Google Plus en LinkedIn.