Use cases informatiesysteem: verschil tussen versies
(→Toestemming intrekken voor automatische incasso) |
(→Ontvangen laatste factuur) |
||
Regel 10: | Regel 10: | ||
== Ontvangen laatste factuur == | == Ontvangen laatste factuur == | ||
+ | |||
+ | # De gebruiker ontvangt een e-mail met: | ||
+ | #* Een PDF-bestand als bijlage met (regels met een hoogte van 0 euro worden niet opgenomen): | ||
+ | #** Voor elke in deze maand geactiveerde SIM-kaart de activatiekosten | ||
+ | #** Voor elke actieve SIM-kaart de abonnementskosten | ||
+ | #** Voor elke actieve SIM-kaart de gebruikskosten voor bellen, SMS en internet | ||
+ | #** Voor elke actieve SIM-kaart de bijdrage vaste kosten Limesco | ||
+ | #** De bijdrage aan innovatieprojecten van Limesco | ||
+ | #** De verschuldigde BTW m.b.t. deze factuur | ||
+ | #** Het totaalbedrag excl. BTW | ||
+ | #** Het totaalbedrag incl. BTW | ||
+ | #* Indien voor deze gebruiker ingeschakeld, een bestand als bijlage met gedetailleerde gebruiksinformatie | ||
+ | #* Een link waarmee de gebruiker via iDeal de factuur kan betalen | ||
+ | #* Instructies waarmee de gebruiker via een bankoverschrijving de factuur kan betalen | ||
+ | #* Indien automatisch incasso's voor deze gebruiker ingeschakeld, de datum waarop de incasso zal plaatsvinden | ||
+ | #* Contactgegevens waar de gebruiker terecht kan met vragen of klachten over deze factuur | ||
== Opvragen van oudere facturen == | == Opvragen van oudere facturen == |
Versie van 5 okt 2012 om 15:34
Deze pagina beschrijft use cases voor gebruikers waar het informatiesysteem in moet voorzien.
Inhoud
- 1 Aanvragen nieuwe SIM-kaart
- 2 Aanvragen SIM-kaart op bestaande account
- 3 Opvragen persoonsgegevens bestaande account
- 4 Wijzigen persoonsgegevens bestaande account
- 5 Ontvangen laatste factuur
- 6 Opvragen van oudere facturen
- 7 Opvragen van verwerkte betalingen
- 8 Betalen van openstaande factuur middels iDeal
- 9 Betalen van openstaande factuur middels bankoverschrijving
- 10 Toestemming verlenen voor automatische incasso
- 11 Toestemming intrekken voor automatische incasso
- 12 Inzien gespreksgegevens
- 13 Schakelen tussen OOTB en DIY
- 14 Voor DIY: wijzigen SIP-instellingen
- 15 Aanpassen internetbundel
Aanvragen nieuwe SIM-kaart
Aanvragen SIM-kaart op bestaande account
Opvragen persoonsgegevens bestaande account
Wijzigen persoonsgegevens bestaande account
Ontvangen laatste factuur
- De gebruiker ontvangt een e-mail met:
- Een PDF-bestand als bijlage met (regels met een hoogte van 0 euro worden niet opgenomen):
- Voor elke in deze maand geactiveerde SIM-kaart de activatiekosten
- Voor elke actieve SIM-kaart de abonnementskosten
- Voor elke actieve SIM-kaart de gebruikskosten voor bellen, SMS en internet
- Voor elke actieve SIM-kaart de bijdrage vaste kosten Limesco
- De bijdrage aan innovatieprojecten van Limesco
- De verschuldigde BTW m.b.t. deze factuur
- Het totaalbedrag excl. BTW
- Het totaalbedrag incl. BTW
- Indien voor deze gebruiker ingeschakeld, een bestand als bijlage met gedetailleerde gebruiksinformatie
- Een link waarmee de gebruiker via iDeal de factuur kan betalen
- Instructies waarmee de gebruiker via een bankoverschrijving de factuur kan betalen
- Indien automatisch incasso's voor deze gebruiker ingeschakeld, de datum waarop de incasso zal plaatsvinden
- Contactgegevens waar de gebruiker terecht kan met vragen of klachten over deze factuur
- Een PDF-bestand als bijlage met (regels met een hoogte van 0 euro worden niet opgenomen):
Opvragen van oudere facturen
Opvragen van verwerkte betalingen
Betalen van openstaande factuur middels iDeal
- In e-mail met factuur klikt de gebruiker op de link "Betalen"
- Er verschijnt een scherm waar het totaalbedrag en factuurnummer wordt getoond en waar wordt gevraagd een bank te kiezen
- De gebruiker selecteert zijn bank en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van zijn bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Na het afronden van de betaling verschijnt een scherm waarin wordt gemeld dat de betaling is afgerond
- De gebruiker ontvangt en e-mail met een bevestiging van de betaling
Betalen van openstaande factuur middels bankoverschrijving
- In e-mail met factuur wordt informatie getoond om de betaling uit te voeren:
- Totaalbedrag
- Betaalkenmerk
- Bankrekening en tenaamstelling
- Gebruiker geeft zijn bank opdracht het totaalbedrag over te maken naar de rekening en neemt het betaalkenmerk op in de omschrijving
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling zodra de betaling is ontvangen
Toestemming verlenen voor automatische incasso
Wanneer er geen openstaande facturen zijn
- Gebruiker logt in op de portal
- Gebruiker selecteert "Wijzigen accountgegevens"
- Gebruiker kiest de optie "Automatische incasso activeren"
- Er wordt een instructie getoond over automatisch incasso's, inclusief mogelijkheid om direct een vraag te stellen hierover
- Wanneer gebruiker de instructie begrijpt, kiest hij voor "Betaling uitvoeren"
- Er wordt een factuur aangemaakt met alleen de kosten van het abonnement van de eerstvolgende maand en deze factuur wordt getoond
- De gebruiker selecteert zijn bank in de lijst van banken en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van de bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Nadat de gebruiker terugkeert in de portal, wordt getoond dat de betaling is voltooid
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling
- Na enkele dagen ontvangt de gebruiker een e-mail met de bevestiging dat de automatische incasso is ingeschakeld
- Wanneer de factuur voor de volgende maand wordt gegenereerd, worden de kosten van het abonnement niet meegenomen, omdat deze reeds zijn betaald
Wanneer er een openstaande factuur is
- In e-mail met factuur klikt de gebruiker op de link "Betalen"
- Er verschijnt een scherm waar het totaalbedrag en factuurnummer wordt getoond en waar wordt gevraagd een bank te kiezen
- De gebruiker plaats een vinkje in het vakje "In de toekomst alle facturen automatisch betalen middels automatische incasso"
- De gebruiker selecteert zijn bank en klikt op "Betalen"
- De betaalomgeving van zijn bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
- Na het afronden van de betaling verschijnt een scherm waarin wordt gemeld dat de betaling is afgerond
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling
- Na enkele dagen ontvangt de gebruiker een e-mail met de bevestiging dat de automatische incasso is ingeschakeld
Toestemming intrekken voor automatische incasso
- Gebruiker logt in op de portal
- Gebruiker selecteert "Wijzigen accountgegevens"
- Gebruiker kiest de optie "Automatische incasso deactiveren"
- Er wordt een melding getoond dat facturen niet automatisch meer zullen worden geïncasseerd en de gebruiker verantwoordelijk zal zijn toekomstige facturen op tijd te betalen
- De gebruiker kiest voor "Deactiveren"
- Er wordt een bevestiging getoond dat de automatisch incasso is gedeactiveerd
- De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de automatische incasso is gedeactiveerd