Use cases informatiesysteem: verschil tussen versies

Uit Limesco Wiki
Ga naar: navigatie, zoeken
k (Wanneer er een openstaande factuur is)
(Toestemming intrekken voor automatische incasso)
Regel 62: Regel 62:
  
 
== Toestemming intrekken voor automatische incasso ==
 
== Toestemming intrekken voor automatische incasso ==
 +
 +
# Gebruiker logt in op de portal
 +
# Gebruiker selecteert "Wijzigen accountgegevens"
 +
# Gebruiker kiest de optie "Automatische incasso deactiveren"
 +
# Er wordt een melding getoond dat facturen niet automatisch meer zullen worden geïncasseerd en de gebruiker verantwoordelijk zal zijn toekomstige facturen op tijd te betalen
 +
# De gebruiker kiest voor "Deactiveren"
 +
# Er wordt een bevestiging getoond dat de automatisch incasso is gedeactiveerd
 +
# De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de automatische incasso is gedeactiveerd
  
 
== Inzien gespreksgegevens ==
 
== Inzien gespreksgegevens ==

Versie van 5 okt 2012 om 15:25

Deze pagina beschrijft use cases voor gebruikers waar het informatiesysteem in moet voorzien.

Aanvragen nieuwe SIM-kaart

Aanvragen SIM-kaart op bestaande account

Opvragen persoonsgegevens bestaande account

Wijzigen persoonsgegevens bestaande account

Ontvangen laatste factuur

Opvragen van oudere facturen

Opvragen van verwerkte betalingen

Betalen van openstaande factuur middels iDeal

  1. In e-mail met factuur klikt de gebruiker op de link "Betalen"
  2. Er verschijnt een scherm waar het totaalbedrag en factuurnummer wordt getoond en waar wordt gevraagd een bank te kiezen
  3. De gebruiker selecteert zijn bank en klikt op "Betalen"
  4. De betaalomgeving van zijn bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
  5. Na het afronden van de betaling verschijnt een scherm waarin wordt gemeld dat de betaling is afgerond
  6. De gebruiker ontvangt en e-mail met een bevestiging van de betaling

Betalen van openstaande factuur middels bankoverschrijving

  1. In e-mail met factuur wordt informatie getoond om de betaling uit te voeren:
    • Totaalbedrag
    • Betaalkenmerk
    • Bankrekening en tenaamstelling
  2. Gebruiker geeft zijn bank opdracht het totaalbedrag over te maken naar de rekening en neemt het betaalkenmerk op in de omschrijving
  3. De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling zodra de betaling is ontvangen

Toestemming verlenen voor automatische incasso

Wanneer er geen openstaande facturen zijn

  1. Gebruiker logt in op de portal
  2. Gebruiker selecteert "Wijzigen accountgegevens"
  3. Gebruiker kiest de optie "Automatische incasso activeren"
  4. Er wordt een instructie getoond over automatisch incasso's, inclusief mogelijkheid om direct een vraag te stellen hierover
  5. Wanneer gebruiker de instructie begrijpt, kiest hij voor "Betaling uitvoeren"
  6. Er wordt een factuur aangemaakt met alleen de kosten van het abonnement van de eerstvolgende maand en deze factuur wordt getoond
  7. De gebruiker selecteert zijn bank in de lijst van banken en klikt op "Betalen"
  8. De betaalomgeving van de bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
  9. Nadat de gebruiker terugkeert in de portal, wordt getoond dat de betaling is voltooid
  10. De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling
  11. Na enkele dagen ontvangt de gebruiker een e-mail met de bevestiging dat de automatische incasso is ingeschakeld
  12. Wanneer de factuur voor de volgende maand wordt gegenereerd, worden de kosten van het abonnement niet meegenomen, omdat deze reeds zijn betaald

Wanneer er een openstaande factuur is

  1. In e-mail met factuur klikt de gebruiker op de link "Betalen"
  2. Er verschijnt een scherm waar het totaalbedrag en factuurnummer wordt getoond en waar wordt gevraagd een bank te kiezen
  3. De gebruiker plaats een vinkje in het vakje "In de toekomst alle facturen automatisch betalen middels automatische incasso"
  4. De gebruiker selecteert zijn bank en klikt op "Betalen"
  5. De betaalomgeving van zijn bank wordt getoond en de gebruiker voert de betaling uit
  6. Na het afronden van de betaling verschijnt een scherm waarin wordt gemeld dat de betaling is afgerond
  7. De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de betaling
  8. Na enkele dagen ontvangt de gebruiker een e-mail met de bevestiging dat de automatische incasso is ingeschakeld

Toestemming intrekken voor automatische incasso

  1. Gebruiker logt in op de portal
  2. Gebruiker selecteert "Wijzigen accountgegevens"
  3. Gebruiker kiest de optie "Automatische incasso deactiveren"
  4. Er wordt een melding getoond dat facturen niet automatisch meer zullen worden geïncasseerd en de gebruiker verantwoordelijk zal zijn toekomstige facturen op tijd te betalen
  5. De gebruiker kiest voor "Deactiveren"
  6. Er wordt een bevestiging getoond dat de automatisch incasso is gedeactiveerd
  7. De gebruiker ontvangt een e-mail met een bevestiging van de automatische incasso is gedeactiveerd

Inzien gespreksgegevens

Schakelen tussen OOTB en DIY

Voor DIY: wijzigen SIP-instellingen

Aanpassen internetbundel