Nieuwsbrief februari 2014: verschil tussen versies
(categorie toegevoegd) |
k (tarieven-link updated) |
||
(Een tussenliggende versie door een andere gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 13: | Regel 13: | ||
* De [https://inschrijven.limesco.nl/ inschrijfpagina] wordt drastisch verbeterd, oude info eruit en laagdrempeliger inschrijfproces; | * De [https://inschrijven.limesco.nl/ inschrijfpagina] wordt drastisch verbeterd, oude info eruit en laagdrempeliger inschrijfproces; | ||
* Eerste opzet van een hybride PBX; | * Eerste opzet van een hybride PBX; | ||
− | * Nieuwe [ | + | * Nieuwe [[tarieven]] doorvoeren, van databundels naar betalen per MB, opstartkosten, maandelijkse vaste kosten en/of maandelijkse hybride kosten omlaag. |
== Q2 == | == Q2 == |
Huidige versie van 16 okt 2015 om 09:48
Hallo leden van deze lijst,
Sinds enige tijd sturen we een maandelijkse nieuwsbrief aan de aandeelhouders van Limesco. Van de aandeelhouders kregen we hier positieve feedback op en ze adviseerden ons om ook de ledenlijst op deze manier op de hoogte te houden. Bij dezen gaan we dat doen. We streven ernaar om jullie maandelijks een nieuwsbrief te sturen.
In deze nieuwsbrief worden de belangrijkste zaken van 2014 beschreven, daarna ontvang je maandelijkse updates. We horen graag jullie mening over de nieuwsbrief en de zaken die we maandelijks vertellen. Dus praat met elkaar op deze maillijst of mail ons met ideeën, klachten of tips op directie@limesco.nl!
Inhoud
Doelen voor 2014
Aan het begin van het jaar hebben we onszelf een aantal doelen gesteld voor 2014, verdeeld over de 4 kwartalen van het jaar. Dit zijn de volgende doelen.
Q1
- Volledige boekhouding van 2013 in GnuCash;
- Automatische incasso's werkt foutloos en is eenvoudig te onderhouden;
- De inschrijfpagina wordt drastisch verbeterd, oude info eruit en laagdrempeliger inschrijfproces;
- Eerste opzet van een hybride PBX;
- Nieuwe tarieven doorvoeren, van databundels naar betalen per MB, opstartkosten, maandelijkse vaste kosten en/of maandelijkse hybride kosten omlaag.
Q2
- API voor realtime CDR;
- Webinterface voor realtime CDR;
- Hybride PBX;
- Boekhouding t/m Q2 in GnuCash;
- De website limesco.nl verbeteren, grafisch iets gelikter, overzichtelijker en duidelijker;
- Onderzoeken mogelijkheden betalen met Bitcoin;
Q3
- Alle CDR's worden gefactureerd (op het moment worden niet alle buitenlandse en premium zaken gefactureerd);
- Roaming CDR's op orde (op het moment ontvangen we nog niet alle info van SpeakUp om alles juist te kunnen factureren).
Q4
- Nog geen puntjes. Ruimte voor nieuwe ideeën en vertraging van bestaande ideeën.
Automatische incasso's (was gepland: Q1)
Automatische incasso's werken nu probleemloos en alle bugs zijn (voor zover bekend) uit het proces. Op het moment maken 14 van onze 40 abonnee's gebruik van automatische incasso's en we zullen mensen hiertoe aanmoedigen, omdat het voor alle partijen werk bespaart.
Inschrijfpagina vernieuwen (gepland: Q1)
De nieuwe teksten voor de inschrijfpagina's zijn geschreven. De techniek erachter vergt nog een aantal verbeteringen, die we tegelijk willen implementeren. De verwachting is dat we dit in maart of uiterlijk april kunnen doorvoeren.
Eerste opzet hybride PBX (gepland: Q1)
We willen in dit kwartaal een eerste opzet hebben voor een hybride PBX, een PBX die we zelf hosten waar we het telefoonverkeer van klanten langs kunnen sturen. Hiermee bieden we een soort tussenoplossing (in beta) tussen OotB en DIY. In het tweede kwartaal willen we de beta hebben draaien met proefpersonen. We zoeken nog een fatsoenlijke naam voor dit systeem, dus als je ideeën hebt, schiet maar (laatst opperde een aandeelhouder: Do It Together).
Andere plannen (Q1 - Q4)
Alle andere plannen voor 2014 kan je hierboven terugvinden. Als we zaken naar voren of achteren schuiven of veranderen, houden we jullie natuurlijk op de hoogte middels deze nieuwsbrief.
Praatje bij eth0
Volgend weekend (7-9 maart) zullen Sjors en Gerdriaan een praatje verzorgen over Limesco, over waar we nu staan en wat we willen bereiken met Limesco. Daarnaast is er ruimte voor inbreng en vragen en natuurlijk kunnen geïnteresseerden zich inschrijven voor de announce-maillijst of voor een abonnement. Meer informatie over eth0 kan je vinden op hun website.
Marketing
Hoewel we veel tijd en energie steken in de techniek en nieuwe mogelijkheden voor abonnee's, moeten we ook meer gaan inzetten op communicatie en marketing. Ons klantenbestand groeit op het moment slechts erg licht en als we meer abonnementen afsluiten hebben we meer (financiële) bewegingsvrijheid om nieuwe projecten op te zetten.
We willen in dit kwartaal de inschrijfpagina sterk te verbeteren en uiterlijk in het volgende kwartaal willen we een verbeterde website online hebben, maar liefst zo snel mogelijk. Daarnaast gaan we nieuwsberichten breder uitzetten, onder meer over de ledenmaillijst (voilá) en over social media.
Een rol die je als lezer van deze nieuwsbrief hierin kan vervullen is door offline en/of online mensen te vertellen dat je Limesco tof vindt. Natuurlijk alleen als je ons ook echt tof vindt. Tot slot is bedelen om likes best een vies concept, maar als je ons oprecht tof vindt, worden we gelukkig van erkenning op Facebook, Twitter, LinkedIn en/of Google Plus. Hierdoor bereiken we een groter publiek, is duidelijk dat meer mensen ons tof vinden en als dank plaatsen wij (regelmatig) updates online (die je daardoor als je wilt makkelijker kan delen met anderen).
Nieuwe klanten en sims
In de maand februari hebben we geen klanten verloren en 3 klanten erbij gekregen. Zij nemen alledrie één sim af, waardoor we 3 nieuwe sims geactiveerd hebben. We hebben nu 40 klanten en 51 geactiveerde sims.
Tot slot
We horen het graag of je blij bent met deze berichten en wat je van onze plannen vindt. Je kan ons altijd mailen op directie@limesco.nl of elkaar mailen op leden@lists.limesco.nl!